lørdag 22. oktober 2011

hjemmelaget peanøttpålegg

I kveld skal vi ha gourmet-klubb med kremen. Jeg skal lage hovedretten siden vi skal være hos oss. Planen er å lage chiliglassert kalkunbryst med maldonsaltet amadinepoteter og wok-grønnsaker. Satser på at det blir vellykket så jeg kan legge ut oppskriften her etterpå. Men nå er det oppskrift på hjemmelaget peanøttpålegg jeg skal skrive om.

Du trenger usalta peanøtter, litt salt, litt honning og peanøttolje. Det er alt. Kjør peanøttene i en stavmikser. Til en pose peanøtter bruker jeg ca 1 ts honning. Salt kan du smake til selv, for det kommer ann på hvor salt du vil ha det. Tilsett peanøttolje til konsistensen er passe. Bare kjør godt, så det blander seg skikkelig.

Snart kommer ei nydelig sjokoladekake der en av ingrediensene er peanøttsmør. Det er bare å glede seg!

Nå får jeg komme i gang med litt rydding og vasking og matlaging og borddekking og diverse. Alt under kontroll heldigvis! Ønsker alle en fortsatt god lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar