onsdag 23. mars 2011

Hjemmelaget rekesalat

Her kommer ei sånn ca oppskrift på hjemmelaget rekesalat. Jeg har egentlig ikke noe oppskrift, men skal prøve så godt jeg kan å skrive ned det jeg har i. Jeg laget en stor porsjon, men prøver å dele den litt opp. Hvis en ikke har i reker, blir det eggesalat og da holder den seg lenger i kjøleskapet.


Jeg koker ca 5-6 egg, avkjøler og deler opp i små biter. Så blander jeg i en pk ekte majones, en liten sprut sennep, litt sitronsaft, litt paprikapulver, salt og pepper. Til slutt et stort beger avrente reker.


I går hadde meg og Elisabeth sykveld, så hvis jeg snart får litt syhjelp av syeksperten min Liv, er det nok ikke så lenge til flaggermustoppen min blir ferdig. Jeg måtte kjempe litt med armene i går, og ble ikke helt fornøyd, men jeg kan ha den som "innidøreneklær" som min kjære lillesøster kaller det. Men hvis jeg klarer å få den ferdig, kommer det nok et bilde her på bloggen. Og jeg har lært at selv om det står "easy" på syoppskriften trenger det ikke være lett for meg...

2 kommentarer:

  1. Enig i at EASY ikkje er så lett alltid:) Men "syeksperten" (hehe) skal hjelpe deg å bli ferdig med flaggermustoppen! Eg blei akkurat ferdig med min flaggermustopp nr 2 så begynne å bli dreven på det plagget:)

    SvarSlett
  2. Dette såg kjempe gått ut Margunn!! Må nok prøvast ut snart.
    Æg æ ferdige mæ ballongbukså nå!! Koss går dæ mæ flaggermustoppen?
    Glede mæg te å sjå resultate!! Du må legge ut et belede der posere mæ flaggermustoppen!!

    SvarSlett