lørdag 11. august 2012

Prosjekt marshmallowfondant, del 1

Jeg har prøvd å lage marshmallowfondant, og resultatet ble ikke så verst. Litt uvandt, siden jeg er vant med å bruke marsipan. Men tror det skal gå greit når jeg skal bruke det på bryllupskake om to uker. Jeg måtte jo prøve å lage noe for å se hvordan det gikk, så det ble ei rose. (Fondanten er grønn siden den skal være gress på ei fotballkake på mandag, så det ble ei grønn rose);



Oppskriften fant jeg på cacas.no, og det var veldig lett å lage.

200 g marshmallow og 2 ss vann smeltes på full styrke i mikroen til den "vokser". Ta den ut og rør inn 1 ss flott matfett. Så hadde jeg massen i kenwooden og rørte inn 300-500 g melis (jeg brukte 500 g) og konditorpasta. (skyter inn med en liten rettelse her etter litt mer erfaring med mmf. Hvis en bruker 500 g melis virker den veldig bra med det samme, men blir ganske hard å jobbe med etterhvert. Min erfaring er at 350 g melis er passe, kanskje jeg prøver med enda mindre neste gang.) Den må oppbevares helt tett, så min ligger i plastfolie oppi en tupperwareboks, klar til bruk på mandag;


Fotballkaka kommer med bilde på mandag! Ønsker alle en nydelig lørdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar