torsdag 23. august 2012

bryllupskake, del 2

Når brudeparet ønsker seg at bryllupskaka skal være laga av sjokolade, kunne jeg ikke bruke piska kremfløte til å dekke den med. Så da var det å finne en sjokoladekrem som er laga av hvit sjokolade og samtidig har rette konsistensen til å smøre og dekke kaka. Jeg fant ingen, men satte sammen en av litt forskjellige oppskrifter. Den ble helt fin i konsistensen og veldig god på smak (for de som liker hvit sjokolade). Jeg vil tro at den egner seg godt til å farge med konditorpasta til for eksempel barnebursdager. Karoline har allerede bestillt rosa krem til neste bursdag.. Her er kakene ferdig dekka med sjokoladekremen;


I morgen skal jeg lage marshmallowfondant til å dekke de med, og på lørdag skal pynten på!

Her er oppskrift på nydelig hvit sjokoladekrem;

250 g smør
400 g melis- røres hvitt

1 ts clear vaniljeekstrakt (eller vanilig vaniljeessens, men den er litt brun i fargen, så da blir ikke kremen fullt så hvit)

200 g hvit sjokolade- smeltes over vannbad og blandes med resten.

Jeg ganga denne porsjonen med 3, og det ble alt for mye. Det hadde sikkert vært nok å ganga den med to, så jeg vil tro at en porsjon av denne er passe til ei lita langpanne (ca 20 x30).

Ønsker som vanlig alle en super dag!

1 kommentar:

  1. Fantastisk!
    Glede meg te å smaka den i bryllupet :-)
    Du æ goe å få dæ te :D

    SvarSlett