onsdag 22. august 2012

bryllupskake, del 1

I dag har jeg bakt sjokoladekaker som skal bli bryllupskake. Nå står de i kjøleskapet og venter på kvit sjokoladekrem rundt før de skal i frysen. Jeg må bare vente til mannen er inne, så han kan ta lille baby hvis han skulle våkne..


Jeg har brukt ei oppskrift fra detsøteliv som heter cafe sjokoladekake, eller noe i den duren. Jeg har også laget den før i dette innlegget. Sjokoladekremen er 3 egg og 100 g melis som er piska til eggedosis. Så er den blanda med smelta (og litt avkjølt) 100 g smør og 200 g kokesjokolade. Den stod noen timer i kjøleskapet og stivna litt, men er nok litt for bløt. Nå får den bare stå og renne seg litt ferdig, så blir det bra. Den er veldig god på smak, så det blir ei god kake!

Nå må middagen forberedes, så skal jentene hentes i barnehagen og så håper jeg å få tid til å dekke kakene med kvit sjokoladekrem i ettermiddag.

Her er rosene, klar til å pynte med! (Egentlig er det ikke disse rosene, for jeg har lagd noen nye som er litt lysere i fargen)


Fortsettelse følger...

Ha en super dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar