onsdag 8. august 2012

Prinsessekake

Her kommer prinsessekaka som jeg laga til Karoline da hun ble 5 år i mars, etter forespørsel fra Anne;


Jeg brukte bare ei vanlig dukke fra leketøysbutikken, men tror det finst egne dukker til dette formålet. Det negative med denne dukken var at den hadde så lange føtter, så det ble en lang kjole. Jeg delte bare opp kaka i stykker og stabla de oppå hverandre. Til slutt hadde jeg sjokoladekrem på, og selvfølgelig litt pynt.

Neste uke skal jeg lage fotballkake til eldstemann, og så er det to bryllupskaker som står for tur, og deretter ei dåpskake til minstemann. De to neste kakene skal jeg prøve å pynte med marshmallowfondant, så det blir spennende. Alltid spennende å prøve noe nytt. Venter også en pakke fra cacas. Bestillte i går, og fikk melding i dag om at pakken er på vei. Det liker vi! Oppi pakken er flere ulike konditorfarger (pasta) og litt sølvpynt til den ene bryllupskaka. Gleder meg!!

Ha en super dag!

2 kommentarer:

  1. Anne: jippi! Flotte kaga, har du brukt marsipan eller fondant...
    Har du erfaringer med å farge sånn fondant frå panduro... Med konditorfarge?
    Takk for kjempe god ide. Trur faktisk eg klarer å få dette til....!!!:/

    SvarSlett
  2. Har aldri brukt fondant, men skal lage min egen nå i helga og teste ut. Vil tro det går ann å farge med sånn konditorpasta fra cacas. Jeg brukte bare sjokoladekrem og sprøyta den på. Klart du klarer dette Anne. Ta bilde så jeg kan få se etterpå:-)

    SvarSlett