tirsdag 26. april 2011

"man tager hva man haver"-middag

Når det nettopp har vært påske, ungene er hjemme fra skole og barnehage, mannen jobber så jeg er alene med 3 unger, frister det ikke så veldig å dra med seg alle tre på butikken og handle. Så da får man ta det man har på frys og i kjøleskapet og lage noe ut av det. Og resultatet denne gangen ble faktisk veldig godt! Det ble ei slags kyllinggryte med nudler og salat ved siden av.

Oppskriften er det litt verre med, for jeg bare rusa i vei som vanlig, men her er sånn ca

Jeg kokte nudler og avkjølte
Jeg stekte strimla kyllingbryst i sesamolje. På slutten hadde jeg i en halv småkutta løk, litt hvitløk og 3-4 raspa gulerøtter. Da dette var ferdig stekt hadde jeg i ca 2 dl fløte, og to ss rømme, 1 ts chilipasta, litt worcestershire-saus, og ca 2 ts ketjap sesam, salt og pepper. Så hadde jeg i nudlene og serverte sammen med salat og hjemmelaga hvitløksdressing (3 dl crême fraïche, 3 hvitløksbåter, 1 ss olivenolje, 1 ss sitronsaus og 1 ts honning). Det smakte også godt med litt sweet chili-saus på toppen.

Jeg kommer garantert til å lage dette igjen! Satser på å få handlet litt i kveld for nå er det ganske tomt i kjøleskapet. God tirsdagskveld!

3 kommentarer:

  1. Så smart middagstips! Såg kjempegodt ut, trur eg må prøve det en dag nå som middagskreativiteten er på bånn!

    SvarSlett
  2. Så kreativt! Det skal definitivt prøves! Du får fortsette å "ruse" ivei på kjøkkenet. Presser du hvitløksbåtene til dressingen? Brukte du lettrømme?

    SvarSlett
  3. Så kjekt at dere syns det ser godt ut! Jeg var veldig fornøyd selv, så håper dere også liker det. Og Kristin: jeg pleier å finhakke hvitløken, men tipper det går fint å presse også. Og jeg brukte lettrømme. Men fløten og lettrømmen var det jeg hadde, så det går sikkert fint å bruke litt andre ting også.

    SvarSlett