mandag 12. september 2011

hjemmelaget mysli

Denne oppskriften har jeg fått av spreke Maggi. Og den er absolutt verdt å lage, for bedre frokostblanding skal du lete lenge etter. Maggi var så snill å ta med meg på joggetur en gang i fjor, men for å si det sånn er hun en del sprekere enn meg så jeg prøvde så godt jeg kunne å henge med. Det ble med den gangen... Veldig koselig å springe med Maggi altså, men tror det er greit å springe med noen på mitt eget nivå... Her er uansett oppskrift på mysli:

4 dl store havregryn/ evt. 2 dl havregryn og 2 dl soyaflokker (helsekost)
1 dl solsikkekjerner
0,5 dl gresskarkjerner
0,5 dl linfrø
0,5 dl sesamfrø
2 dl blandede nøtter (mandler, valnøtter, hasselnøtter)
kanel etter smak

Bland det tørre og rør i følgende blanding:
1 ss brunt sukker
2 ss rapsolje
2 ss honning
2 ss vann

Blandes godt og stekes på 170 grader i ca 20 min
Kan eventulet ha i tørket frukt/bær når myslien er ferdig stekt/tørket. Soyaflokker beriker myslien med proteiner.

Jeg hadde ikke linfrø denne gangen, men erstattet de bare med litt av det andre. Neste gang blir det med linfrø siden det er sunt og godt. Pass på å ikke steke for lenge for da blir myslien brendt.

Ønsker alle en flott mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar