torsdag 16. juni 2011

Fiskemiddag

Jeg kjøpte steinbitfilet av fiskebilen for ei lita stund siden, så i dag tenkte jeg at vi måtte ha det til middag. Det ble den enkle varianten med alt i ei form, men det ble veldig godt. Siden Kristin for en stund siden etterlyste middagstips her på bloggen, tenkte jeg det var en god ide å legge den ut. Den kan jo selvfølgelig lages med andre fisketyper og andre grønnsaker hvis man heller ønsker det.

10 poteter skrelles, deles i tynne skiver og legges i form. Ha på litt salt og pepper og hell over 3 dl fløte. Steik på 200 g en halv time, ta ut forma og ha i oppdelte grønnsaker. Av grønnsaker brukte jeg 1 gulerot, 0,5 squash, 0,5 rød lang paprika, litt løk og en boks mais (det siste pga av ungene liker det så godt). Sett forma inni 15 min til. Legg fisken på, ha på salt og pepper og steik videre til fisken er ferdig. Server og nyt.

I dag har jeg bakt helsebrød. Superenkelt men veldig godt. Kommer snart!

-Margunn-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar