onsdag 15. desember 2010

Knekkebrød

Hjemmelaget knekkebrød er veldig sundt, og veldig enkelt å lage. Her kommer en oppskrift, men en trenger ikke følge den slavisk. Det går fint ann å bytte ut frø med andre frø og mel med annet mel, så lenge deigen til slutt er sånn ca lik på konsistens.

3 dl sammalt grov rug
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
3 ts salt
7 dl vann

Bland alt det tørre og ha i vann. La deigen svelle i 20-30 min. Fordel deigen på to stekeplater med bakepapir, og trykk den jevnt utover. Del den i passe store ruter. Steikes på 140 grader varmluft i 1 t.
Benytter annledningen til litt reklame for iskremgarden.no. Isen er fantastisk god- og boksene er gode til oppbevaring! Hvis knekkebrødene skal ligge lenge, bør de nok ligge i en tettere beholder, men her i huset spises de av både store og små så de forsvinner ganske fort!

2 kommentarer:

  1. Lillesøster Grete15. desember 2010 kl. 14:59

    Knekkebrødene såg veldig gode ut :) De ska eg testa ut :)
    Ellers likte eg veldig godt isboksen :P

    SvarSlett
  2. Fin blogg Margunn! Og desse knekkebrødene såg gode ut, dei må eg teste ut! Snakkes ikveld! Og husk å gå på toalettet si eg ska slå på stortromma og ha levende lys der ikveld:)
    Hilsen Liv

    SvarSlett