onsdag 28. september 2011

Tro det eller ei, men jeg har vært på sopp-tur!!

De som kjenner meg vet at jeg ikke liker sopp. Jeg hadde en traumatisk opplevelse hos en vegetar-familie i Tyskland da jeg gikk på videregående, og etter det har jeg ikke likt sopp. Men hva gjør vi ikke for våre kjære? Vår eldste, Gabriel, kom hjem med lapp i mappa fra læreren om at alle som ville kunne være med på sopptur sist lørdag. Vi var med på det samme i fjor og det var kjempekjekt, så det hadde vi lyst til. Læreren til Gabriel er flink med sopp, så nå har til og med jeg lært meg noen "sikre". I år fant vi mye sopp, så her er resultatet:

Soppen har jeg tørka i ovnen og malt til "mel". Tanken er at jeg skal bruke det i supper eller brød eller noe i den duren. Vet ikke helt om det ble vellykket, det får jeg se første gang jeg bruker det. Men sopptur er kjekt enten man liker sopp eller ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar