fredag 4. mars 2011

Pasta Carbonara

Kristin etterlyste middagsoppskrifter på bloggen min. Dette er vel kanskje mer helgekos, men vi hadde det til middag i dag, og Gabriel mente det var like godt som taco! Jeg er ikke så flink med oppskrifter på middager, jeg slumper som regel bare i vei, mer eller mindre vellykket. Men her kommer oppskriften som min pasta carbonara blir laget med, ikke alltid nøyaktig etter oppskrifta, men sånn ca i hvertfall.
400 g spaghetti- kok
200 g bacon- steik
2 sjalottløk- finhakk og steik med på slutten med baconet

2 dl fløte
1 eggeplomme pr stk som skal spise
1 dl finrevet parmesanost
sort grovmalt pepper
(1 fedd hvitløk, presset)

Pisk lett sammen. Bland sammen avrent spaghetti, bacon/løk og egg/fløte-blandingen rett før servering
Server med et dryss maldonsalt, grønn salat eller bare tomater, og brød.

God helg til alle:-)

2 kommentarer:

  1. Nam, det såg godt ut! Hvis jeg husker rett har jeg fått det servert en gang på venninnetreff. Du er nå altfor beskjeden nå det gjelder dine ferdigheter innen middagslaging. Har fått masse gode middagsoppskrifter og ideer fra deg tidligere.

    Husker at du har nevnt en peppersaus som skulle være enkel å lage. Hadde jo vært greit med alternativ til Toro en gang...

    SvarSlett
  2. Den kan jeg legge ut neste gang vi skal ha peppersaus. Blir liksom ikke det samme uten bilde:-)

    SvarSlett