tirsdag 21. desember 2010

Ønsker alle en god og fredfull jul!

(den nye "dørkransen" som jeg laga i år)

Nå er det bare noen få dager igjen til jul. Jeg gleder meg- og ungene gleder seg. Det er herlig å se forventningene i øynene til ungene! Jeg har et stort ønske om at julen skal bli god for alle, men vet jo samtidig at ikke alle har det like godt selv om det er jul. For over 2000 år siden satt noen gjetere og passet sauene sine. Gjeterne var på den tiden sett ned på av mange. Plutselig skjedde det noe spesielt. Teksten er henta fra bibelen.no, Lukas 2, 8-14

8 Det var noen gjetere der i nærheten som var ute på markene og holdt nattevakt over flokken sin.  9 Med ett sto en Herrens engel foran dem, og Herrens herlighet lyste om dem. De ble overveldet av redsel. 10 Men engelen sa til dem: «Frykt ikke! Se, jeg forkynner dere en stor glede, en glede for hele folket: 11 I dag er det født dere en frelser i Davids by; han er Messias, Herren. 12 Og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne et barn som er svøpt og ligger i en krybbe.» 13 Med ett var engelen omgitt av en himmelsk hærskare, som lovpriste Gud og sang:
        
   
14 «Ære være Gud i det høyeste,
          og fred på jorden
          blant mennesker som Gud har glede i!»

2 kommentarer:

  1. Hei Margunn!!

    Utrolig bra blogg du har!! Du har iallefall klart å inspirere meg til å prøve nye ting på kjøkkenet. Gleder meg til fortsettelsen!!
    Kjempe fint dørhjerte. Gleder meg til å se det live. Og veldig koselig julehilsen!!
    Klemzz

    SvarSlett
  2. Så gildt at du liker bloggen min Elisabeth! Og ikke verst at du er blitt inspirert til å prøve nye ting:-) Håper dere får ei flott jul!! Margunn (jeg fikk ikke til å komentere som annet enn anonym- ikke enkelt å være ny i denne blogg-verdenen!)

    SvarSlett